Αναγνώστες

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

το προβλημα της Αριστεράς Σημερα (σχόλια που εκανα στου Ροίδη )

    •  ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ

    O σοβαρός κύριος Φ. Κουβέλης

  1.  
  2.  
  3.  
  4. στο 07/03/2012 στις 11:53 μμ | Απάντηση ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ
α. Το Ζήτημα της Ηθικής η της Ηθικολογίας
———————————————-
- Όπως θα θυμάσαι αγαπητέ Λασκάρατε πριν κάμποσο καιρό σε είχα κι εγώ επικρίνει στο Ωτ θεωρούσα ότι υιέ πολύ αυστηρός με την Αριστερά . Ήταν η εποχή (2008-09) που είχε ενοχοποιηθεί ο Σύριζα από τούς διαφόρους φανερούς και καλυμμένους ακροδεξιούς και θεωρούσα ότι άπρεπε να υπερασπιστούμε τις αριστερές άξιες.. Αργότερα αναγνώρισα πως εν πολλοίς είχες δίκιο στην αυστηρότητα σου.
Αυτό το δίκαιο δεν έχει να
  κανει με Ηθικολογίες .. Ηθικολογεί αυτός που Υποτίθεται ότι ξέρει τι είναι το ΚΑΛΌ. Στο όνομα αυτής της απολυτής Γνώσης του ..κάλου -όπως γνωρίζουμε όλοι   γιναν τα χειρότερα εγκλήματα .. Στο όνομα του Κάλου έσφαζαν οι Σταυροφόροι .. Στο όνομα του Κάλου(μιας υποτιθεμένης Γνώσης του..είχαμε και τις γνώστες ακρότητες Όλων των Ιδεολογιών ..
Άλλο το καλό και άλλο καλοσύνη .Ηθικολογία είναι να λες Ξέρω το καλό- και ο σκοπός αγιάζει τα μέσα .. Καλοσύνη είναι να λες : Δεν ξέρω το απολυτό Καλό, το Γενικό Καλό, ξέρω όμως πώς α κάνω το καλό ..για τον φίλο μου τον  συνάνθρωπο μου , τον γείτονα , τον ξένο κλπ
Ηθικολογία είναι η Αλαζονεία μιας δήθεν Γνώσης ..Η έπαρση του κατόχου μιας ..Γνώσης
Ήθος είναι η Γνώση της άγνοιας μας , ο αυτοπεριορισμός ,η συμπάθεια ..
- Τώρα ..Τι σχέση έχουν αυτά με το πρόβλημα της Αριστεράς σήμερα
Θέλω να σας θυμίσω ότι καμμια20 χρόνια πριν η Αριστερά δεν ..αυτοπροσδιοριζοταν ως ..ταυτότητα .. Δηλαδή δεν υπήρχε αυτό που το βλέπουμε όλο και πιο πολύ σημερα , οπου  κάποιος δηλώνει..αριστερός και δικαιολογεί καθεμαλκαια κάθε Ακροδεξιά πρακτική κάθε Τραμπουκισμό
Τότε ..Αριστερά σήμαινε πράξη .. Και οι ..αριστεροί δεν δήλωναν καν ..αριστεροί
Δήλωναν ΚΚΕΔΕς , ΚΚΕ (ΕΣΩΤ) Μ-Λ κλπ
αλλά ..όχι.. σκέτα αριστεροί.. Και μάλιστα με τον απίστευτα περιοριστικό τρόπο που δηλώνουν σήμερα κάποιοι ..αριστεροί ( το βλέπω σε Μπόγια) και εννοούν ..Κομμουνιστές και μάλιστα σουπερ Κομμουνιστές και βάζουν και..αριστερομετρο

Δηλαδή πριν από 30 χρόνια περίπου η Αριστερά σήμαινε πράξη και όχι ταυτότητα
σήμαινε Ήθος ,Να κάνεις το καλό και οχι να το παίζεις Φαρισαίος που τάχα μου ξέρεις το ..ΚΑΛΟ
    Το δεύτερο είναι το πρόβλημα της θεωρίας η μάλλον της έλλειψης της
    ————————————————————————————-
    εδώ και πολλά χρόνια ..ίσως από τα ογδόντα αλλά πάντως σίγουρα μετά τα 90 η αριστερα΄εχασε τους ”οργανικούς” της διανοουμένους που έγιναν ..ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΚΟΙ .. Η παραγωγή ας πούμε μαρξιστικής θεωρίας η έστω η αναπαραγωγή θεωρίας αντικαταστάθηκε από καριέρες και ερευνητικά προγράμματα…..
    (-Ας πάρουμε την μαρξιστική κριτική της Οικονομίας : ίσως ο τελευταίος που κάνει Μαρξιστική ανάλυση της Οικονομίας να είναι ο Μηλιος και η ομάδα του περιοδικού Θεσεις ..Ίσως να κάνουν και κάποιοι άλλοι που δεν τους ξέρω-)
    πάντως αυτή η έλλειψη θεωρίας – εννοώ μαρξιστική ς , οικολογικής η τέλος πάντων ..αριστερήςδηλαδή Κριτικής θεωρίας είναι ΕΜΦΑΝΕΣΤΑΤΗ στις ηγεσίες των αριστερών κόμματων .. Είναι και στον Τσιπρα , Λαφαζανη κλπ και στο ΚΚΕ φυσικά και στη Δημαρ (ας μη μιλάμε καλυτέρα για τους Ο -π )
    Θα μου πει κάνεις ..Μα στη Δημαρ έχουν μαζευτεί ένα σωρό διανοούμενοι . Θα απαντήσω : Πάνω απ’ολα είναι Πανεπιστημιακοί (με την έννοια που έδωσα παραπάνω)
    Τι συνέπειες έχει αυτή η Ολοφάνερη Έλλειψη Θεωρίας και οργανικών διανοουμένων ; Μα φυσικά την Έκδηλη αμηχανία .. Όταν ξέσπασε η Κρίση , οι ηγεσίες ήσαν θεωρητικά Γυμνές .. Τι Γυμνές ; Ολόγυμνες ..Μπορεί να είχαν θαυμάσιους Νομικούς, κάλους ..πολιτικούς μηχανικούς, έξυπνους ρήτορες για φοιτητικές συνελεύσεις , και ένα έτοιμο και μαχητικό Φοιτητικό κίνημα
    αλλά από Γενική Γνώση , θεωρία ,ικανότητα ανάλυσης της παρούσης κατάστασης Μηδέν. Πάτος .
    και άρχισαν να ψάχνουν.. Από δω κι από κει .. Ποιος φαίνεται ότι συμφωνεί μαζί μας ,; Ποιος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ(οικονομολόγος , συνταγματολόγος , θεωρητικολογος ) (ασχέτως αν χρησιμοποίει αριστερή η μαρξιστική ανάλυση) μοιάζει αρκετά ..αντιμνημονιακός , επαναστάτης κλπ; Άιντε Βουρ από πίσω : Οι τρεις συνταγματολόγοι βγάζουν το Μνημόνιο ..αντισυνταγματικό;..Βγαίνει ο Λαφαζανης : Το είπαν οι ..συνταγματολόγοι ..Θέσφατο; Ποιοι συνταγματολόγοι; Οι ..τρεις. Υπάρχουν άλλοι ; Που να ξέρει ..
    ———————
    Βεβαία η πλήρης Γύμνια της Αριστεράς είχε ήδη φάνει 20 χρόνια πριν ..Οντά εμφανίστηκε το φαινόμενο του Νέου εθνικισμού ..Δεν ξερών τίποτε γιααυτο Δεν τους έπιανε τίποτε στο ΚΚΕ η στο ΚΚε εσωτ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΓΕΝΙΚΟΤΗΤΕΣ ..
    και αντί να κάτσουν νασκεφτουν η να διαβάσουν , προτίμησαν νασυρθουν πίσω από κάθε Ζουραρη, Καρμαπελια κ.ο.κ
    ————————
    τα λέω εν συντομία και φυσικα΄γραφω άμεσα ..Αργότερα ίσως τα επεξεργαστώ..
    ————————————–
    Το τρίτο είναι το πρόβλημα της Πράξης
    Χωρίς θεωρία δεν μπορείς να κάνεις .πράξη.. Σοβαρή τουλάχιστον ..Μπορείς να κάνεις αηδίες , να πατήσεις μπανανόφλουδες ,να κάνεις θεαματικές κινήσεις , τακτισμούς κ.α αλλά όχι Πράξεις ..
    – Όμως , στον καιρό της Κρίσης ο Κόσμος περίμενε από την αριστερά ..Πράξη
    ΚΑΙ
    όλη αυτή η αμηχανία , η αμάθεια , η έλλειψη θεωρίας μεταβλήθηκε σε ..άγχος για την Πράξη ..
    Φυσικά οι διαφορές (εν πολλοίς αλαζονικές ηγεσίες )- δεν μπορούσαν να παραδεχτούν ότι ΔΕΝ είχαν Ιδέα ..
    Όποτε κατέφυγαν στη συνταγήτου προηγούμενου Σχολίου .ΠΑΡΙΣΤΑΝΑΝ και παριστάνουν το Υποκείμενο που Υποτίθεται ότι..Γνωρίζει
    Τι ; Το ..Καλό , την συνταγή εξόδου από την κρίση κλπ
    Και εκεί αρχίζει ο ..κατήφορος διότι ως Γνωστόν ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με ..καλέ προθέσεις (και μπόλικη αμάθεια και έπαρση )
    Συνεχίζεται ( ίσως αύριο)
    ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ  

    Συνοψη  
    έτσι έχουμε α) την έπαρση της δήθεν κατοχής μιας γνώσης του Κάλου( Δημόσιου αγαθού) θεολογο. β) Την Πλήρη θεωρητική Γύμνια των ηγεσιών και του κομματικού μηχανισμού της Αριστεράς και την συνακόλουθη αμηχανία γ) Την Πίεση της Κοινωνίας για δράση
    - μπορούμε να προσθέσουμε 1. Τον καριερισμό και κομφορμισμό των τελευταίων είκοσι χρόνων που φυσικά αφορούσε και την αριστερά .
    .2 .. Την μαγεία της Τηλεόρασης και τον Ναρκισσισμό που καλλιέργησε σε ορισμένα Πρόσωπα – ”ΗΓΕΤΕΣ” ;)
    3. την Μαγεία των ..Δημοσκοπήσεων
    και 4 .. Τον μεσσιανισμό της Αριστεράς που εκδηλώθηκε με τους αγανακτισμένους , την μυθοποίηση της Άμεσης Δημοκρατίας : Μεσσιανισμός = Θαρθει ο Μεσσίας α μας σώσει . Για την ΑΡΙΣΤΕΡΆ ο Μεσσίας είναι ο..Λαός ..(όχι ο πραγματικός ΛΑΟΣ αλλά το Μύθευμα του ΛΑΟΥ , Ο φαντασιακός Λαός
    ———-
    Αποτέλεσμα : Το σημερινό Μαύρο Χαλi..
    Φυσικά υπάρχουν κιαλλα αλλά αυριο

    και δυο διευκρινισεις παρε ..καλου
    ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΣ

    οταν μιλαμε για το Καλό στην Πολιτική εννοουμε το Δημοσιο καλό..Το Κοινο αγαθό ..Il bene Commune..Καταλαβες τωρα Σταυρε;
    Και φυσικά υπάρχει συνεχεια – οπως   και ρηξη.. απο την Πολιτική θεολογια τουΜεσαιωνα στην Πολιτική της Νεωτερικοτητας ..

    περι ..καλου ( στην θεολογια και στην Πολιτική)
    το οτι φτασαμε στο σημειο να θεωρουμε το ..καλό υποθεση της θρησκειας
    ειναι αλλη μια ενδειξη της απολυτης θεωρητικής Γυμνιας (
    Ανεκαθεν η Πολτική ηταν η επιδιωξη του Γενικου Καλου..Ως κοινου  συμφεροντος της Πολης.. Η Πολιτική εχει να κανει με τον Δημοσιο Χωρο

    . Τι ειναι ο Δημοσιος Χωρος;
    Η Χαννα Αρρενντ δινει ενα παραδειγμα :

    Δημοσιος Χωρος ειναι ενα Κοινο Στρογγυλο τραπεζι που μας Χωριζει αλλά και μας ενώνει
    .. Δηλαδή το Κοινο συμεφρον η Κοινό Καλό
     Ειναι κατι παραπάνω απο το αθροσιμα των επιμερους συμφεροντων ..
     Οπως ενα Κτιριο ειναι κατι παραπάνω απο το αθροισμα των Υλικών που το αποτελουν.. Ειναι η Δομή , η συναρθρωση των Υλικών
    Αυτο ισχυει και για την Αριστερά .. Και για τον ΜΑΡΞ.. Ο Μαρξ δεν υπερασπιζεται απλά τα..συμφεροντα της εργατικής ταξης . Βλέπει στην εργατική ταξη το Υποκειμενο που θα επιφερει την καταργηση Ολων των ταξεων , την αταξική κοινωνια ..
     
    ΤΩΡΑ
    παλι υπάρχουν χοντρικά μιλώντας δυο τροποι Για να γνωρισουμε το ..Κοινο καλό( ως Δημοσιο Αγαθό )
    Ο ενας : Δια ..του Αγιου πνευματος.. Τον ακολουθει η Εκκησια αλλά και διαφορες Πολιτικές ηγεσιες . Για την Αριστερά καλό παραδειγμα  ο Σταλινισμός : Ο Σταλιν ..ξερει ( οπου στη θεση του Σταλιν μπορειτε να βαλετε διαφορες ..παραλλαγές )
    Ο Δευτερος : Δεν ξερω το Τελικό καλό .. Εχω μια γενική ιδεα ..Προσπαθώ .. Ξερω ομως  οτι το Γενικό καλό οικοδομειται μεσα απο μικρες καθημερινές πραξεις .. Δεν ερχεται δια της ..αποκαλυψεως …Δεν περιμένω την Τελική στιγμή..Ξεκιναω απο αυτην εδω τη στιγμή..

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ

    ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ  Οι νέοι ίσως δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι αυτά που λέμε τώρα Άυλα στο facebook στη δεκαετία του 70 τα λέγαμε εν σώματι στα πηγ...