Αναγνώστες

Κυριακή 24 Απριλίου 2011

Μπορούμε πραγματικά να αγαπήσουμε τον ξένο ;( η Κριστεβα , το μεταβατικό αντικειμενο και τα φετιχ του εθνους


αποσπασμα απο το'' Πέτρου Θεοδωριδη η Αισθητική ουτοπία του Εθνους , τευχος 1 περιοδικου ΕΝΕΚΕΝ''



η Κρίστεβα προτείνει ένα είδος Αγάπης που παραμένει ανοιχτή στο ξένο:το λόγο της ψυχανάλυσης


«Όσοι παραμένουμε παιδιά –και ποιος έχει ολότελα ξεφύγει ΄θα έχουμε ανάγκη την μεταβίβαση ,που είναι συνώνυμη με την αγάπη και την πίστη. Ωστοσο, μια άλλη όψη του ανθρώπινου όντως βρίσκεται σε αναζήτηση ενός λόγου διαμέσου της ψυχανάλυσης . Γι αυτήν ακριβώς την ανθρωπότητα, που αναμφίβολα είναι πάντοτε παιδί αλλά και ορφανή από αξίες …,ο Άλλος βρίσκεται σε Μένα :το Εγώ είναι ένας Άλλος.

Μια ανθρωπότητα οπωσδήποτε αποχωρισμένη , αλλά που ζει από –και μέσα-στον αποχωρισμό.

Η ανάλυση είναι μία εκμάθηση του αποχωρισμού ..η ανάλυση είναι ένας χώρος περάσματος από την εμπιστοσύνη στον αποχωρισμό΄ έδωσα την καρδιά μου και την ξαναπήρα για μια νέα επιδίωξη, επ αόριστον..»


Για την Κριστεβα υπάρχει και μια μεταβατική έννοια του έθνους(με την έννοια που ο Winnicot δίνει στον όρο


Θυμίζω το Μεταβατικό αντικείμενο:του Winnicot το μαξιλάρι, το κουρελάκι ή το αρκουδάκι που είναι το πρώτο «μη εγώ»στοιχείο και συνθέτει τη γέφυρας που δημιουργεί το παιδί μεταξύ του εσωτερικού κόσμου και της εξωτερικής αντικειμενικής πραγματικότητας .


«Η Γαλλική εθνική ιδέα λέει η Κριστεβα-μου φαίνεται να έχει προικιστεί με δυο άλλες ιδιότητες :είναι μεταβατική και πολιτιστική […]Το έθνος ως μια σειρά διαφορών ,συνεπώς απαιτεί ότι τα ιδιαίτερα δικαιώματα πρέπει να τονίζονται –όπως εκείνα των ατόμων ,με τις συμπεριφορικές και σεξουαλικές ιδιαιτερότητες΅ των εθνοτικών ομάδων, με τα έθιμα, τα πιστεύω και τις θρησκείες τους. Ταυτόχρονα, αυτές οι διαφορές, απορροφούνται μέσα στο σύνολο του έθνους όπου, αναγνωρισμένες υποχωρούν μπροστά στο «γενικό συμφέρον»…το μεταβατικό έθνος παραμένει επίσης ανοικτό προς άλλα σύνολα που το αναγνωρίζουν αλλά και το περιορίζουν στο όνομα ενός άλλου γενικού συμφέροντος –το γενικό συμφέρον της Ευρώπης και του κόσμου»[


μερικα χρόνια αργοτερα από το μεταβατικό έθνος της Κριστεβα έχει απομείνει μόνο το μεταβατικά αντικείμενα (ισλαμική μαντίλα , σημαίες κ.α


Οι ταυτότητες αντί να παραμείνουν ανοιχτές στο γενικό συμφέρον κλείνονται, η αναδιπλώνονται στον εαυτό τους ,ως μερικά έθνη,παρτικουλαρισμοι ,κλειστές κοινότητες κ.λ.π


βιβλιογραφια

----------------------


Julia Kristeva,, Στην Αρχή ηταν η Αγάπη,Ψυχαναλυση και Πιστη μτφ Επη Μελοπουλου ,Αγρα (1985)1988

Julia Kristeva , Εθνη χωρίς εθνικισμό ,μτφ Κωστας Γεωρμας εναλλακτικές εκδόσεις 1997σ 70
Λουντβικ Ι γκρα , Αντκειμενότροπες σχέσεις και ψυχοθεραπεία μτφ Μπαμπης Καραμπειδης , εκδ Καστανιώτη Αθήνα 1998

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 Η ΛΑΚΑΝΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗς ΡΑΦΗΣ ( στον κινηματογράφο Σελ.411,412,413  SUSAN HAYWARD ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Ρίτα Κολαΐτ...