Αναγνώστες

Τρίτη 15 Ιουλίου 2008

περι αξιων ιδεολογιών κλπ(συζητηση με τον Γιαννη -Τζιτζιμιτζιχόντζιρα

κ. Γιαννη αν μου επιστρεπετε να παρέμβω στην Συζητηση που εχετε με τον κ . Νοσφεράτο

1.Εσεις λετε ” εννοείς ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις ως προς το βαθμό βίας ή κοινωνικής εκμηδένισης του αντιπάλου” και αναφερεστε στο Σχ 370

Ανετρεξα λοιπόν στο σχολιο 370
και δεν διαβασα κατι τετοιο αντιθετα διαβασα ” ..και υπαρχουν ιδεολογιες που εμπεριεχουν δυνατοτητες να ξεπεραστει η Μισαλλοδοξία …”
Νομίζω οτι η διαφορά αναμεσα σε αυτό που λετε ( αρνητικές διαβαθμίσεις ) και σ’ αυτό που λεει ο Νοσφεράτος
(δυνατοτητες υπέρβασεις της Μισαλλοδοξίας ) η διαφορά ειναι Προφανής …

2. Επίσης λετε ”πράγματι συμβαίνει να αλλάξουμε γνώμη, υιοθετώντας τη γνώμη του Άλλου ή κάνοντας κοινές διαπιστώσεις μαζί του. Αλλά η κοινότητα απόψεων σε ένα, δύο, δέκα θέματα, δε συνεπάγεται κοινότητα απόψεων στα υπόλοιπα ”σχ. 369)
Ομως το σχολιο 369 λεει
”Μα δεν ειναι εφικτό -οχι το να αλλαξεις την γνωμη του Αλλου ωστε να τον προσηλυτισεις στην Δική σου-
Αλλά να ξεπερασεις και την δική σου και του αλλου σε ενα νεο πεδίο συνθεσης -συ-ζητώντας (δηλαδή αναζητώντας απο κοινου )την Αλήθεια ;”

Και νομίζω οτι ειναι προφανές πως το σχολιο αυτό αναφερεται σε μια προσεγγιση της Αλήθειας και της Γνωσης που καποτε ονομαζαν Διαλεκτική ή (πολύ παλαιοτερα ) μαιευτική …και δεν εχει να κανει ουτε απλώς με την αλλαγή Γνωμης καποιου ουτε με κοινές (εμπειρικές διαπιστώσεις ) αλλα με μια διαδικασία (καποτε θα την ονομαζαν : Προτσες ) που ειναι ταυτοχρονα Γνωση και πραξη με την οποια ,γνωρίζοντας δηλαδή, αλλάζει τον κοσμο προς το καλύτερο μεταμορφώνοντας το …οπως π,χ γνωριζουμε καλυτερα την Γευση του μηλου, Δαγκώνοντας το δηλαδή μεταμορφωνοντας το, αλλάζοντας το …

Εχω και αλλες παρατηρησεις να κανω σχετικά …και θα επανελθω.

Σχόλιο από Τζιτζιμιτζιχόντζιρας | Δεκέμβριος 18, 2007

Επίσης κ. Γιαννη λετε:

”Νομίζω με όλες τις ιδεολογίες γίνεται διάλογος. Αλλά όσο προχωρεί αυτός, τόσο οι αντίπαλοι σκοντάφτουν στα αξιακά και πραγματολογικά αυτονόητα τού άλλου.”

Αυτό ειναι αλήθεια …. Αλλά τα δια ταυτα που μπορουν να εξαχθούν ;

α) Κατα τη γνωμη μου το πρωτο που μπορουμε να διακρινουμε ειναι ακριβώς το οτι τα Αξιακά αυτονοητα δεν ενεχουν ολα την ιδια Αξια, ( οπως θα υπεθετε ενας αξιακός σχετικισμός ).

Δηλαδή απο που κι ως που ενα αξιακό αυτονοητο οπως η Απελευθερωση ολης της Ανθρωποτητας (απο την κοινωνική ανισοτητα) που εμπεριεχεται (εστω και με πολλές στρεβλώσεις) στην Μαρξιστική ιδεολογια ή στην Σοσιαλιστική ,

μπορει να εξισωθει με το Αξιακό αυτονοητο της Ναζι-Ρατσιστικής Ιδεολογιας για την εμφυτη ανωτεροτητα της Αρειας Φυλής;

β) Η δευτερη (πιθανή ; ) διαφορά μας μαλλον ειναι πιο περιπλοκη … Κατ την δική μου αποψη υπαρχει προφανής διαφορά αναμεσα π,χ

1) στα Υπορρητα αυτονοητα της Μαρξιστικής , Οικολογικής ή αλλης χειραφετητικής Ιδεολογιας απο την μια πλευρά και

2) στις δεξιες και κυριως ακροδεξιες ιδεολογιες ( Ναζισμός , φασισμός , ακροδεξιος εθνολαικισμός Νεοφιλελευθερισμός κ.λ.π) *

- Οι πρωτες τεινουν στην προσπαθεια αλλαγής του κοσμου -συνολικά ως ανθρωποτητα και προς το καλύτερο. Και αυτό εκφραζεται σε γνωσιολογικό επιπεδο στην προσπαθεια καταπολεμησης και αρσης των υπαρχοντων στεροτυπων και προκαταλήψεων που αναπαραγουν την υπάρχουσα κοινωνική δομή
(ανεξαρτητως των στρεβλωσεων ,λαθών και αποτυχιων οπως είπαμε)

Οι δευτερες , τεινουν στην αναπαραγωγή και διαιωνιση του ηδη υπαρχοντος, ή την επιταση των Υπρχουσων κοιν. ανισοτητων (μεχρι την απολυτη εξαθλιωση ή εξαφανιση των κοινωνικώς αδυνατων )
… Ετσι δεν μπορουν παρά να στηριζονται στην αναπαραγωγή των Στερεοτυπων και προκαταλήψεων και μαλιστα να τα εντεινουν αναγοντας τα σε κυριαρχα Μυθηματα της υπαρχουσαν ιδεολογιας ….

(Π. Χ τα στερεοτυπα για τους Εβραιους που αναπαραγει και οξυνει ο Ναζισμός , τα στερεοτυπα κ για τους Αδηριτους υποτιθεται νομους της Αγοράς και την προτεραιοτητα της Οικονομιας,και το στερεοτυπικό αυτονοητο για ”την υπεροχή του Ιδιώτη” που εκμεταλευεται αναπαραγει και εντεινει ο Νεοφιλελευθερισμός
τα στερεοτυπα για αλλα εθνη που αναπαραγει και εντεινει ο Ολοκληρωτικός Ακροδεξιος εθνικισμός κ.λ.π )

Ετσι αντι να μιλάμε για σχετική συνυπαρξη η διαρκή συγκρουση μεταξύ των ιδεολογιων χωρίς κεντρο (οπου ολα θεωρουνται σχετικά και αρα ισοτιμα) θα ηταν καλύτερο να μιλάμε για εναν διαρκή αγώνα μεταξυ χειραφετησης-γνωσης και χειραγωγησης-στερεοτυων και προκαταλήψεων που διεξαγεται και μεταξύ των ιδεολογιών και στο εσωτερικό των ιδεολογιων ….
Και μια μορφή χειραγωγησης που χρησιμοποιυν συνηθως οι Δεξιες ιδεολογιες (οσο ακόμα δεν γινονται κυριαρχεςή και τότε )
ενναι ακριβώς το να τονιζουν την σχετικότητα των ιδεολογιών ωστε να κρυψουν τη δική τους σαθροτητα…

Και αυτη η αντιπαλότητα χειραφετησης και χειραγωγησης ειναι διαρκής ..και διεξαγεται και στο επιπεδο της θεωριας αλλά και της κοινωνικής πραξης..(και αυτα τα δυο δεν ειναι σχεδον ποτε χωρισμένα -διοτι η πραξη ενέχει θεωρία-ιδεολογια και η θεωρια-ιδεολογία πραξη.

Και εννοειται βεβαια οτι και αυτες οι ιδεολογιες δικαρινονται σαφώς μεταξύ τους ..

Σχόλιο από Τζιτζιμιτζιχόντζιρας | Δεκέμβριος 18, 2007

σχ 386κ.ε
http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ο Έρωτας του Προυστ: Σουάν , Οντέτ

 OCTAVIO PAZ Η ΔΙΠΛΗ ΦΛΟΓΑ Έρωτας και ερωτισμός( 1993)  Μετάφραση ΣΑΡΑ ΜΠΕΝΒΕΝΙΣΤΕ,  ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ ΕΞΑΝΤΑΣ-ΝΗΜΑΤΑ 1996  Σελ ,58 ,59 ,60   Ο...